Cape Agulhas, Bungee!! Olifanten en wilde beesten! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Tom Vrenken - WaarBenJij.nu Cape Agulhas, Bungee!! Olifanten en wilde beesten! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Tom Vrenken - WaarBenJij.nu

Cape Agulhas, Bungee!! Olifanten en wilde beesten!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 November 2009 | Zuid-Afrika, Genadendal

Wamkelekile,

Leuk dat jullie allemaal ook dit verslag weer gaan lezen. Ik zal proberen dit verslag kort te houden, maar ik weet uiteraard op dit moment nog niet of dat gaat lukken. Ik doe in ieder geval mijn uiterste best. In dit verslag zijn weer een aantal mooie belevenissen te lezen, dus ik laat jullie niet langer in spanning en zal maar meteen van wal steken!

Op zaterdag 31 oktober zijn Robert, Elise en ik in ons vrije weekend naar Cape Agulhas geweest. Dit is het meest zuidelijke puntje van Afrika. Je schijnt er de scheiding van de Indische en de Atlantische oceaan te kunnen zien, want die komen daar op dat punt samen. We zijn er geweest, maar ook snel weer vertrokken. Er valt niet veel verschil tussen de zeeën te zien (een zee is een zee toch?? :P) en bovendien stelde het punt zelf helemaal niets voor! Een foto en maar weer gaan was ons motto. Om te lunchen zijn we in een vis restaurant met uitzicht op de plaatselijke haven gaan zitten. Heerlijk in de zon! Ja, ik heb vis gegeten…. Mosselen!!! Was nog baie lekker ook! Daarna maar wat rond getoerd en in de zon gelegen alvorens naar huis te rijden om pannenkoeken te maken als afsluiting van de dag!

Maandag 2 november begon voor ons tot nu toe misschien wel de belangrijkste week sinds we hier zijn aangekomen. Vanaf deze dag zouden we 4 dagen op de High school aanwezig zijn om data te verzamelen voor onze scriptie en dus kei hard te knallen in 4 dagen. 4 verschillende klassen in 4 dagen in 4 x 45 minuten 7 testen laten doen op fysiek en voetbal gebied! Elke dag hebben we er 2 afgenomen en op donderdag hebben we vervolgens een schriftelijke tactische test afgenomen. Iedere dag waren we om 8 uur op de High school en om 1 uur weer klaar om de data vervolgens te verwerken en de testen voor de volgende dag voor te bereiden!

Op de dinsdag (3 november) hadden we ook een vergadering gepland met 15 leden van de community. Die hadden we allemaal persoonlijk een uitnodiging gegeven voor de vergadering met betrekking tot de community day. Wij (alle NL studenten uit Genadendal) waren allemaal aanwezig, van de 15 genodigde community leden kwamen er welgeteld 3 opdagen en een 4de kwam 5 minuten voor het einde binnen. Erg teleurstellend, maar we geven niet op en doen het dinsdag gewoon nog een keer opnieuw!

Na alle testen afgenomen te hebben hadden Robert & ik al een hele tijd een weekendje weg gepland staan, dat was afgelopen weekend en mede daarom ging de afgelopen week ook zo gruwelijk snel voorbij. Niet alleen door de testen, maar ook omdat wij wisten wat we gingen doen…. Al nieuwsgierig? Lees maar snel verder dan, want dan vertel ik alles over ons weekend!

Donderdag om 1 uur zijn we vertrokken richting Mosselbaai, een plaatsje aan de kust zo’n 3 uur rijden van ons vandaan. Uiteindelijk hebben we het in 2,5 uur gedaan, moet ik er wel bij vertellen dat de maximum snelheid een aantal keer overschreden is… sorry daarvoor.. :P In Mosselbaai checkten we in en zagen meteen dat we een mooie kamer hadden, alleen was er helemaal NIETS te doen in dit dorp… sow jammer! Na onze pasta warm gemaakt te hebben en wat op de kamer te hebben liggen lamballen besloten we om toch maar uit te gaan in dit (ons inziens) saaie dorpje. De eigenaar van het hostel vertelde dat er om de hoek een leuke pub zat. Leuk was het inderdaad, als je weet dat er 4 Engels mannen stonden die allemaal raar stonden te doen en een blauwtje liepen. Verder was er niks aan. Snel naar huis en vergeten maar.

Vrijdag 6 november was DE dag die al ruim een maand met grote letters in onze agenda (ja, die gebruiken we hier wel degelijk!) staat. Vandaag was DE dag om HET spectaculairste te doen wat ik ooit gedaan heb. Natuurlijk rots klimmen, abseilen, canyoning, mountainbiken en kayakken in open zee terwijl de golven heel hoog zijn… ik heb het allemaal gedaan, maar wat ik vandaag ging doen zou alles (kunnen/moeten) overtreffen. In Zuid Afrika hebben ze de hoogste commerciële bungee jump ter wereld, namelijk 216 meter hoog! Op het moment dat we deze brug overreden waren we eerst verbaasd door het uitzicht, later pas hadden we door dat we van deze brug zouden springen. We hebben uiteindelijk om kwart over 1 de sprong gedaan. Ik was eerst, Robert was na mij. Er is gewoon geen weg terug. Er staan 2 mannen bij je die aftellen 5,4,3,2,1, BUNGEE en dan als je niet gaat krijg je gewoon een licht zetje mee en is het gaan met die banaan… sorry bungee! De eerste 2 seconden denk je nog shit, waar ben ik aan begonnen! Daarna is het puur genieten en voel je jezelf zo vrij als een vogel! Abnormaal zo vet. Degene die ons niet geloven. We hebben een dvd van onze eigen sprong en foto’s ervan gekocht. Dit is niet te vergeten zo mooi, zo vet… zo kicken!

Daarna zijn we doorgereden naar het Knysna Elephant Park. Hier lopen 14 olifanten rond die je zelf kunt voeren en aaien. Dit hebben we uiteraard gedaan en dat was erg leuk om te doen. Er liepen 2 kleintjes van 2 jaar rond en 10 groten. 2 andere waren een rondritje aan het maken. Het was heel mooi om zo dichtbij ze te staan en ze te aaien. Het zijn hele sterke, grote beesten maar o zo mooi!

Vervolgens in Knysna ingecheckt en nog een mooi uitzicht punt bezocht alvorens we naar het restaurant gingen en uiteindelijk gingen stappen. Dit stappen kwam nog het dichtste bij wat we gewend waren en was op zich wel leuk. Weer niet laat gemaakt hoor, netjes voor 1 uur thuis! Want de volgende dag stond Oudtshoorn op het programma.

Zaterdag 7 november gingen we eerst naar Oudtshoorn. Hier hebben we het Wild Life Park bezocht. Hier waren alle ‘wilde’ beesten van Afrika verzameld. Wild zijn ze denk ik allang niet meer, maar ze zien er nog wel steeds angstaanjagend uit. Sommigen dan. De cheeta’s kon je eventueel aaien voor 15 euro, maar die lagen er zo dood bij dat wij besloten dit niet te doen..

Daarna door rijden naar de Waterval Rust & Vrede. Nou, dat hebben we gehad. Wat een mooie plek. Helemaal omklemd met rotsen en zoveel rust. Alleen het water hoorde je. Daar hebben we dan ook maar even geluncht en lekker zitten chillen!

Zaterdagavond nog geprobeerd te stappen, maar in Afrika (behalve Kaapstad & JT’s in Grabouw) is dit voor ons nog steeds niet echt een succes geweest. Dus ook deze avond was vroeg ten einde.

Zondag wilde we dan gaan struisvogel rijden, maar eerst gingen we naar de Grotten van Kango. Deze grotten zijn al heel erg oud en dus wilde wij ze wel zien. We zaten in een bejaardentrein. Allemaal Britten van boven de 70 die op vakantie waren en in slakkengang de toer deden. Maar, mak nie sak nie, want wij kwamen gewoon voor onze lol een beetje kijken en aan wachten zijn we inmiddels gewend geraakt!

Daarna naar de struisvogel farm om struisvogel te rijden. Na een struisvogel geknuffeld te hebben en de mini struisvogeltjes gezien te hebben was het moment daar. De beesten kunnen maar 75 kilo hebben en dus besloten we maar gewoon te liegen, want we zijn allebei ongeveer 10 kilo daarboven! Robert kon er als eerste op. Bij mij werd iets strenger gekeken en ik mocht uiteindelijk niet rijden omdat deze beesten dan door hun hoeven konden zakken. Jammer, in ieder geval 1 ding op mijn lijstje dat ik niet heb kunnen / mogen doen!

Daarna in 4 uur naar huis gereden en gisteren bij Linda & Franka kunnen eten. Omdat wij niet uit eten wilden en niets uit onze vriezer hadden gehaald, hadden we gevraagd of we mee mochten eten. En uiteraard mocht dit. Een gezellige avond als afsluiting van ons zeer geslaagde weekend!

De komende week zit weer vol met feestjes, maar niet bepaald echte activiteiten. De week daarop gaan we Sandboarden (oftewel snowboarden in het zand). Overdag moeten we natuurlijk wel gewoon volle bak lesgeven! Dinsdag, woensdag EN donderdag staan we voor de klas in Greyton, Genadendal en Bereaville. Drukke week dus!

Hopelijk heeft iedereen weer genoten van dit verhaal! Ik heb in ieder geval genoten van mijn weekend! En een echte kick beleeft!

Tot de volgende keer maar weer!

Tata

• 09 November 2009 - 20:50

Mama:

geweldig man, die afsprong en het olifantje
    veel beleefd weer het afgelopen weekend kei gaaf, nu weer op naar het echte werk

• 09 November 2009 - 21:51

Evelien:

Hej schoonbroertje!

Echt vet wat je allemaal doet daar! Ben er nu nog zekerder van dat ik weer een keer terug wil daarheen!!

Geniet er nog van!

Kus je schoonzus;)

• 09 November 2009 - 21:57

Je Held:

Zie je wel: dikke!! haha!! Volgende keer wel inlegkruisjes kopen voordat je gaat bungeejumpen, dan kan je ze onder je oksels douwen... Rest mij nog te zeggen dat ik het raar vind dat je lucht geboren bent bij die ene foto..*kuch*airborne*kuch* Mam had daar toch hele andere gedachtes bij.. Wel kei moi da ge da almoal gedoan het! Schitterend! Groete aan Robert en de ballen.. Je held!

• 10 November 2009 - 19:58

Tante Janny:

lieve tom
    jezus man, kei gaaf allemaal wat je weer heb beleefd.
    En knetter eng die afsprong, maar kei goed van jou. En hartstikke leuk joh, dat olifantje wat je zo kon aaien. Nu weer aan de slag.Maar er zijn weer feestjes in het verschiet dus straks moet je thuis weer afkikken. Veel succes en plezier met les geven.
    Groetjes van ons allemaal en een dikke kus

tata doei doei